(få svar nedenfor)
Som udgangspunkt indeholder spørgeskemaundersøgelser, produceret af APVpartner, ikke spørgsmål der har til formål at indsamle personfølsomme data fra kunder eller fra respondenter, udpeget af APVpartners kunder. I visse tilfælde kan der dog være, et fra kunderne, krav/ønske om indsamling af ikke-personfølsomme data, såsom navn, arbejdsfunktion/stilling, emailadresse mv., fra kundens medarbejdere.
For at overholde GDPR' retningslinjer, er det således vigtig at vurdere om der er tale om et samarbejde mellem APVparter og kunden, der har betydning i forhold til et eventuelt krav om etablering af en skriftlig databehandleraftale, mellem APVpartner og kunden.
(I tildfælde af, at betingelserne for krav om databehandleraftale er tilstede, vil APVpartner være databehandler og kunden være dataansvarlig)
Til at svare på spørgsmålet om krav til databehandleraftale, er nedenfor opstillet forskellige scenarier, som er bestemmende i forhold til, om der SKAL eller IKKE SKAL etableres en databehandlingsaftale mellem APVpartner og kunden:
Stk A: APV/Trivselsundersøgelser UDEN krav om databehandleraftale med APVpartner omfatter:
Stk B: APV/Trivselsundersøgelser MED krav om databehandleraftale med APVpartner omfatter:
Kan der svares JA til en eller flere af punkterne i Stk B, vil der være krav om etablering af en Databehandleraftale.
På denne side, kan du se et eksempel på en Databehandlingsaftale.
Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores support. Enten via vores chat nederst til højre eller via telefon eller mail. Du finder vores kontaktoplysninger her
APVpartner ApS - telefon: +45 36 96 07 24 - web: www.apvpartner.dk - email: din@apvpartner.dk - cvr-/se-nr. 39391732